Cargando

dimarts, 23 de desembre del 2008

Pic del Freser 2.835 m.

Imprimir Son les 6:30 hores de la matinada, sortim direcció Setcases/Vallter 2000, avui tenim pensat pujar paral·lels al riu Ter passant per el Refugi d’Ulldeter direcció pic de l’infern. Ens acompanya en Joan Portet, un paio multi aventura. Aquest es el segon any que anem per aquesta part del Pirineu Gironí, la primera visita va ser l’any passat per fer l’ascensió a Bastiments, es un destí que ens agafa relativament a prop de casa i ens posa a l’abast diverses muntanyes que superen els 2.500 metres i amb unes vistes immillorables. Son les 9:30 hores i ja hem arribat al Refugi d’Ulldeter, que no se perquè a aquestes alçades de temporada roman tancat, allà parem 15 minuts a menjar un entrepà i continuem la marxa. Deixem a mà dreta les pistes d’esquí i ens dirigim direcció Coll de la Marrana, ja portem uns metres ascendits i es pot apreciar el petit circ d’Ulldeter. Arriben a dalt el Coll de la Marrrana i el següent objectiu es creuar la llarguíssima tartera del Bastiments també anomenada Feixa Llarga, l’objectiu es continuar direcció Collada de les Comes de Malinfern (2.705 m). Però de sobte sentim un tiu que ens diu bon dia i al girar el cap ostia! és igual que el Corbacho! L’Eudald l’hi pregunta si és ell, i ens diu que no, però natros creiem que ens ha pres el pel. Son poc més de es 11:00 hores i ja som a dalt de Malinfern, no anem gaire bé de temps i desprès d’una petita pausa ens dirigim direcció pic del Freser, per una impressionant cresta que ens portarà a dalt el cim, hi han passos força compromesos però amb molta cura anem passant i en poc més de mitja hora ja hi som .
Un cop a dalt del Freser fem càlculs, ens quedar anar fins el pic dels Gorgs (2851 m.) i desprès el següent es el pic de l’Infern (2859 m.), creiem que a la tornada ens agafarà la nit i no val la pena arriscar, decidim buscar un lloc protegit del vent i demés inclemències i dinar tranquils per baixar amb la panxa plena.
En poc més de 2 hores i mitja ja som al cotxe hem fet una baixada bastant còmode i gaudint de les diferents converses que van sortint. Son les 17:30 hores i avui hi ha motiu de celebracions, decidim parar a Camprodón a fer un berenar ‘full equip’ convidats per l’Eudald, serà pare al Juliol i això sempre es motiu de celebració.
ENHORABONA COMPANY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Publicat per: E. Montasell i X. Franco.

1. Osti al Juliol! serà un cranc com jo.. un nano o nana ben parit! segur! l´enhorabona President!